Idioottien Ympäröimä-haaste
Aluksi
- Luo nuori aikuinen (halutessasi voit pelata mielipuoli-säännöillä, jolloin yhden aloitussimisi piirteistä tulee olla mielipuoli). Elinikä tulee olla asetettu normaaliksi.
- Muuta aloitussimisi (soihdunkantaja) tontille. Tontilla ei ole rajoituksia. Rakenna simillesi talo, lataa galleriasta tai anna vain elellä nurmella jonkin aikaa. Talon rakentamiseen saat käyttää vain rahoja, jotka similläsi on pelin alussa. Talon rakentamisesta yli jääneet rahat ovat simisi aloitusvarat. Joka kerta, kun muutat talouteen uuden simin, joka tuo talouteen 20 000 simoleonia, on suositeltavaa, että käytät rahakoodia kyseisten rahojen poistamiseen. Saat valita kolme piirrettä tontillesi, mutta valitse tarkoin, sillä et saa muuttaa niitä enää sen jälkeen.
Etsi kumppani. Kumppani saa olla kuka tahansa, mutta hän ei saa asua simisi tontilla. Sinun tulee pyytää kumppaniasi asumaan simisi kanssa/menemään naimisiin siten, että kumppanisi ei siis asu soihdunkantajasi taloudessa ennalta.
Kun olet löytänyt sopivan kumppanin, hanki lapsia. Adoptiokin on sallittua, mutta adoptoitavat lapset tulee adoptoida vauvoina. Adoptoitu lapsi voi myös olla seuraava soihdunkantaja. Kun saat ilmoituksen, että on simisi syntymäpäivä, saat ikäännyttää hänet.
Anna simiesi elää elämäänsä ja yritä olla syöksymättä näytön läpi kuristamaan niitä, kun ne laskevat alleen tai pyörtyvät unisina minne sattuu.
Kun olet löytänyt sopivan kumppanin, hanki lapsia. Adoptiokin on sallittua, mutta adoptoitavat lapset tulee adoptoida vauvoina. Adoptoitu lapsi voi myös olla seuraava soihdunkantaja. Kun saat ilmoituksen, että on simisi syntymäpäivä, saat ikäännyttää hänet.
Anna simiesi elää elämäänsä ja yritä olla syöksymättä näytön läpi kuristamaan niitä, kun ne laskevat alleen tai pyörtyvät unisina minne sattuu.
Tavoite
Tavoitteena on selvitä 10 sukupolvea ohjaten vain yhtä simiä ja pitäen samalla listaa pisteistä.
Jokaisen soihdunkantajan tulee hankkia vähintään kaksi lasta. Simisi ei ole pakko mennä naimisiin, mutta naimisiinmenemisestä saa enemmän pisteitä. Jos pelaat mielipuoli-säännöillä niin jokaisen lapsen tulee jossain vaiheessa saada mielipuoli-piirre. Muuten piirteiden ja tavoitteiden tulisi olla arvottuja.
Haasteen aikana saat ohjata vain soihdunkantajaasi. Kaikkien muiden simien tulee antaa elää omaa elämäänsä. Kun perilliseksi valitsemasi lapsi kasvaa nuoreksi aikuiseksi, ''soihtu'' siirtyy tälle simille ja hänestä tulee täten uusi soihdunkantaja. Edellinen soihdunkantaja liittyy muihin ei-ohjattaviin simeihin. Tähän liittyy joitakin poikkeuksia (katso alta)
Kun toinen simisi lapsista kasvaa nuoreksi aikuiseksi, hänet tulee muuttaa pois.
Pisteytys
Allelaskeminen: -5
Pyörtyminen (väsymyksestä): -5
Hylätty arvosana koulusta: -5
Muiden simien negatiiviset piirteet: -5**
Vahinkokuolemat: -10
Tulipalot: -10
Sosiaalityöntekijöiden vierailu: -15
Yksi lapsi: +5
Kaksoset: +10
Kolmoset: +15
Mikä tahansa sim (lapset, teinit, aikuiset, vanhukset) suorittaa tavoitteen merkkipaalun: +5
Mikä tahansa sim (lapset, teinit, aikuiset, vanhukset) suorittaa tavoitteen: +10
Ei-pelattava taapero saavuttaa jonkin taidon maksimitason: +5
Ei-pelattava sim (lapset, teinit, aikuiset, vanhukset) saavuttaa jonkin taidon maksimitason: +10
Ei-pelattava lapsi/teini saa arvosanan 10 koulussa: +5
Ei-pelattava sim (lapset, teinit, aikuiset, vanhukset) saavuttaa jonkin taidon maksimitason: +10
Ei-pelattava lapsi/teini saa arvosanan 10 koulussa: +5
Muiden simien positiiviset piirteet: +5**
Ei-pelattava sim (teinit, aikuiset, vanhukset) saavuttaa ammatin huipun: +10Koko sukupolven piirteiden arpominen: +10
Ei-pelattavien simien tyytyväisyyspisteiden käyttämättä jättäminen koko sukupolven aikana: +10
Jokainen tienattu 100 000 simoleonia*: +20
Soihdunkantajan ikuistaminen: +5 (tämä voidaan tehdä muutamalla eri tavalla, kirjoita elämäkerta (kirjoittaminen taso 10), maalaa mallista (maalaaminen taso 8 tai parempi) tai ota valokuva maksimitason valokuvaus-taidolla
* Voit laskea rahat kahdella eri tavalla.
1. Mene ostotilaan ja tarkista tontin arvo infopaneelista ja laske tontin arvo perheen simoleoneihin.
2. Mene saavutuksiin ja tarkista rosebud-tavoitteesta paljonko simisi ovat tienanneet.
** Näillä tarkoitetaan Vanhemmuus-paketin mukana tulleita piirteitä. Eli, mikäli simien vanhemmuus-piirteiden mittarit ovat kokonaan punaisella/vihreällä nuoreksi aikuiseksi kasvettaessa, saa sim joko negatiivisen tai positiivisen piirteen, punainen olleen negatiivinen ja vihreä positiivinen. Jos näitä piirteitä ei saada, pisteitä ei ansaita eikä menetetä.
Ilmaiset toiminnot
Jokaisella simillä on yksi ilmainen toiminto per/ikävaihe. (HUOM: tämä on YLIMÄÄRÄINEN toiminto, joka voi olla MITÄ TAHANSA pelissä. Tämä ei tarkoita, että voit käyttää yhtä seuraavista toiminnoista vain kerran per/ikävaihe. Alla listatut toiminnot ovat AINA sallittuja niin monta kertaa kuin haluat)
- Voi määrittää simin sängyn jokaisella simillä KERRAN. Tämän jälkeen, simit ovat omillaan
- Voit antaa simin ottaa lopputilin/jäädä eläkkeelle
// En ole kehittänyt tätä haastetta, olen vain kääntänyt sen suomeksi. //
Alkuperäiset Sims 4-haasteen säännöt: Klikkaa tästä
Kommentit
Lähetä kommentti